نمونه سازی سریع قالب گیری سیلیکون

نمونه سازی سریع قالب گیری سیلیکون

 گزینه ها چیست؟

سرعت ، هزینه و تقریب به طراحی قسمت نهایی (شامل خصوصیات و ابعاد مواد) معیارهای اصلی هنگام انتخاب یک روش ساخت برای ساخت نمونه اولیه سیلیکون هستند. برای قطعات سیلیکون ، در واقع گزینه های بیشتری نسبت به ترموپلاستیک وجود دارد ، که این امر باعث می شود روند تولید محصول برای محصولات سیلیکونی کمی چالش برانگیز باشد. فرآیندهای موجود برای ساخت نمونه های اولیه سیلیکون عبارتند از: قالب سازی RTV (درجه حرارت هوایی درجه حرارت اتاق) ، قالب گیری انتخابی لیزر (SLA) و مدل سازی رسوب ذوب شده (FDM) ، قالب ریزی و سازه انتقال با استفاده از مواد لاستیکی با استحکام بالا (HCR) و راه حل های قالب گیری تزریقی. همانطور که در مورد این گزینه ها بحث می کنیم ، لطفاً به خاطر داشته باشید که اکثر محصولات جدید سیلیکون از LSR (لاستیک سیلیکون مایع) تولید می شوند ، تزریق شده در طیف سنج 30-70 Shore A تولید می شود.

مروری بر 4 روش

قالب گیری RTV : فرمولاسیون سیلیکون صنعتی RTV به طور گسترده ای در دسترس است . برخی از آنها حتی در فروشگاه سخت افزار گوشه نیز یافت می شود. ساخت قطعات از این مواد نیاز به قالب دارد که تقریباً از هر نوع فلز یا پلاستیک ساخته شده است. اگرچه طبق تعریف RTV ها در دمای محیط بهبود می یابند ، اگرچه چند ساعت دیگر وجود ندارد ، غالباً از اجاق ها برای تسریع در تصفیه مواد استفاده می شود.

    مزایا: استفاده از RTV به دلیل کمبود تجهیزات مورد نیاز تجهیزات و در دسترس بودن مواد اولیه جذاب است. RTV ها می توانند تقریباً نزدیک به بستگان LSR باشند. متداول است که آزمایشگاه های مجهز R&D توانایی تولید ابزار از پلاستیک و / یا فلزات نرم در داخل را دارند. پس از ساخت قالب ، ساخت قطعات یک فرایند ساده و پر انتظار است. یک تکنسین ماهر می تواند قسمت اول را طی یک روز بسازد.

    معایب: قالب RTV یک روند آهسته است و زمان درمان آن از 20 دقیقه تا ساعت ها گسترش می یابد. نرخ تولید و هزینه هر قطعه هر دو تا حد زیادی با زمان پردازش تعیین می شوند.

چاپ سه بعدی : به لطف مواد جدید الاستومری که به ویژه برای چاپ سه بعدی تهیه شده است ، چاپ سه بعدی در سیلیکون اکنون گزینه ای برای نمونه های اولیه است. از آنجا که فن آوری های تولید افزودنی با سرعت باورنکردنی پیشرفت می کنند ، سرعت و قطعه ساخت قطعات همچنان بهبود می یابد در حالی که هزینه های تجهیزات سرمایه به سرعت کاهش می یابد.

   مدل جامد

 

 

   نمونه اولیه سریع LSR ، چاپ 3D

مزایا: چاپ سه بعدی نیازی به پردازش قالب ندارد و بدون نظارت اجرا می شود. قطعات بسیار کوچک قطعات را می توان در ساعت ها تولید کرد.

   معایب: گزینه های مواد الاستومری لاستیک سیلیکونی واقعی نیستند. خواص مکانیکی و روش ساخت تقریباً LSR تولید تقریبی ندارد. دقت می تواند یک چالش برای قطعات برجسته و طراحی قسمت های نازک باشد. قطعات بزرگ قطعات (> 100) به دلیل هزینه واحد بالا عملی نیستند.

HCR – قالب گیری انتقال برای ساخت قطعات از HCR استفاده می شود ، و یک فرآیند ساخت ساده است که چاپ سه بعدی در سیلیکون اکنون گزینه ای برای نمونه های اولیه یک ماده HCR (“سهام آدامس”) در یک حفره گرم برای درمان و تشکیل یک قسمت است. HCR مناسب قالب طبیعی برای انتقال قالب است زیرا سهام آدامس بسیار چسبناک تر از LSR است.

    جوانب مثبت: ابزار ساده. توسعه کمی یا بدون روند.

    جوانب منفی: هندسه های پیچیده ممکن نیست. زمان چرخه طولانی تر از LSR.

LSR : مطبوعات قالب گیری تزریقی معادل تولید و مواد درجه تولید در قالب فلز نرم تولید می شوند.

    مزایا: ابزارآلات را می توان به سرعت انجام داد و تولید قطعات سریع است. نمونه های اولیه تقریباً نزدیک به قطعات تولید هستند.

    معایب: برای قطعات کوچک قطعات می تواند هزینه بیشتری را برای هر قسمت ایجاد کند ، زیرا هزینه اولیه ابزار را نمی توان برای تعداد زیادی از قسمتها از بین برد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *