کاربرد قطعات سیلیکونی

کاربرد قطعات سیلیکونی در صنایع نظامی و دفاعی

قطعات سیلیکونی و لاستیکی از اجزای ضروری در اکثر صنایع هستند. لاستیک سیلیکون برای تولید طیف تجهیزات و سیستم های صنایع نظامی و دفاعی به کار می رود. نام متداول این ماده، فلوروسیلیکون است که نقش کلیدی در تأمین بسیاری از ویژگی های ارزشمند در تولید قطعات دارد. از مهم ترین خصوصیات قطعات سیلیکونی، قابلیت اطمینان بالا، ایمنی زیاد و عملکرد عالی در هر شرایطی است.

چرا ثبات ویژگی های عملکردی قطعات سیلیکونی مهم است؟

تمامی تجهیزات صنایع دفاعی و نظامی و کلیه سیستم هایی که در خطوط تولید قطعات مختلف به کار می روند باید ساعات طولانی کار کنند؛ این شرایط عملیاتی گاهی بسیار سخت و شدید است. بنابراین، قطعات سیلیکونی باید دارای ثبات خصوصیات فیزیکی و مکانیکی باشند تا بتوانند هر شرایط عملکردی را تحمل کنند. حفظ استانداردها در هر حالت در این موضوع بسیار اهمیت دارد.

بهترین تولید کننده قطعات سیلیکونی، تأمین کیفیت قطعات و محصولات نهایی را در دستور کار خود دارد. الزامات کیفیت و استانداردهای عملکرد دقیق قطعات در هر قسمت که به کار می روند به طور کامل بررسی و نظارت می شود. لاستیک فلوروسیلیکون می تواند نیازهای زیادی را در بخش صنعت برآورده سازد. به ویژه آنکه محیط های سخت، دوام برخی قطعات لاستیکی را تهدید می کنند؛ به همین دلیل است که در طراحی و تولید قطعات و اجزای سیلیکونی تولید شده، حساسیت زیادی لحاظ می شود.

بیشتر بخوانید: قیمت واشر لاستیکی چقدر است؟

قطعات سیلیکونی صنایع دفاعی و نظامی برای چه هدفی نصب می شود؟

این قطعات مهم به طور کلی با هدف آب بندی و مهر و موم کردن قسمت های مختلف در تجهیزات پرکاربرد نصب می شوند. انواع واشرهای سیلیکونی، قطعات آب بندی در اطراف میله ها، قطعات مخصوص مهر و موم اجزای چرخشی در دستگاه ها، تجهیزات اکستروژن، دستگاه های پنوماتیک، نمونه ای از مهم ترین موارد استفاده از قطعات سیلیکونی هستند.

مثال دیگر، دریچه تخلیه آب در زیردریایی ها و کشتی های اقیانوس پیمان است. تمامی درب ها با هر اندازه در این تجهیزات غول پیکر به آب بندی دقیق و قوی نیاز دارند. قطعات ساخته شده از جنس سیلیکون، این نیاز مهم را برطرف می سازد.

کاربرد قطعات سیلیکونی

کاربرد قطعات سیلیکونی

بیشتر بخوانید: کاربردهای سیلیکون در صنایع مختلف

خواص فلوروسیلیکون چیست؟

در کلام کلی باید بگوییم که مقاوم بسیار بالای این نوع قطعات و دوام قابل توجه آن، حتی در شرایط عملیاتی بسیار سخت و شدید، مهم ترین دلیلی است که فعالان در بخش صنایع نظامی و دفاعی را به استفاده از این قطعات هدایت می کند. فلوروسیلیکون، Flurosilicone، خواصی را ارائه می دهد که آن را به ماده ای ایده آل برای تولید انواع محصولاتی سیلیکونی تبدیل می کند.

قطعات ساخته شده از سیلیکون، دارای ویژگی انعطاف پذیری بالا، مقاومت خوب در برابر اشعه uv خورشید، پایداری در برابر اثرات اکسیژن و اوزون، قابلیت فشرده سازی خوب و روانکاری عالی می باشد.

نکات مهم در خرید قطعات سیلیکونی

قطعات سیلیکونی در طیف وسیعی از اندازه ها و مدل ها تولید می شوند. علاوه بر صنایع نظامی و دفاعی، صنایع بزرگ دیگری هم از این محصولات استفاده می کنند. این قطعات در نگاه اول، بسیار ساده هستند اما از نظر کارایی، نقش کلیدی در درست کار کردن تجهیزات و سیستم های عظیم صنعتی ایفا می کنند.

اصلی ترین اهمیت استفاده از این قطعات، قابلیت آب بندی و مهر و موم کردن بالا است. این محصولات در درزبندی بسیار استفاده می شوند. با این توضیحات، لازم است قبل از خرید قطعات سیلیکونی، بدانید که چه استفاده هایی از آنها انتظار دارید و حجم سفارشات شما چقدر است.

همراستا با طراحی و تولید انواع قطعات لاستیکی و سیلیکونی جدید، این مجموعه تخصصی نیز محصولات باکیفیت خود را روانه بازار کرده است. استانداردهای صنعتی در تولید این قطعات اجرا می شوند و بنابراین قابلیت اطمینان پذیری بالایی دارند.

می توانید قبل از سفارش خرید قطعات سیلیکونی، با کارشناسان ما تماس بگیرید تا درباره مشخصات فنی انواع محصولات تولیدی، شما را راهنمایی کنند. نوع کاربردها و ویژگی های هر کدام از قطعات، متفاوت است. پس باید در خرید، دقت کنید.

بیشتر بخوانید: کاربردهای قطعات PTFE

قیمت قطعات سیلیکونی

صنایع کوچک و بزرگ زیادی به استفاده از انواع قطعات لاستیکی و سیلیکونی وابسته هستند. خودروسازی، کشتی سازی، ساخت تجهیزات زیردریایی، تجهیزات نظامی و دفاعی، نمونه ای از این کاربردها هستند. بنابراین، خرید و فروش این قطعات، بازار پرتقاضایی دارد. افزایش تقاضا در بازار می تواند بر روی قیمت قطعات سیلیکونی تأثیرگذار باشد.

اندازه قطعات، نوع طراحی و کاربرد آنها، فرآیند تولید قطعات و قیمت مواد اولیه می تواند در قیمت نهایی محصولات سیلیکونی تأثیر بگذارند. می توانید برای خرید عمده قطعات سیلیکونی با کارشناسان ما تماس بگیرید تا اطلاعات لازم را به شما بدهند.

خرید قطعات لاستیکی از تولید کننده

یک ایده خوب برای خرید عمده و مقرون به صرفه قطعات لاستیکی و سیلیکونی، پیدا کردن تولید کننده است. وقتی از تولید کننده به طور مستقیم بخرید، خبری از واسطه های بازار در میان نیست، پس قیمت ها بسیار منصفانه هستند.

یک مزیت دیگر این است که شما انواع قطعات سیلیکونی را با تضمین کیفیت خریداری می کنید. استفاده از خدمات گارانتی محصولات و قطعات، اهمیت زیادی دارد چون ارتباط مستقیمی با عملکرد درست تجهیزات صنعتی دارند.

ما در مجموعه صنعتی آسمان سرمد، تمام تلاش خود را به کار گرفته ایم تا بهترین قطعات لاستیکی و سیلیکونی را برای کاربردهای متنوع در صنعت ارائه دهیم. برای خرید می توانید همین حالا با ما تماس بگیرید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *