تفاوت بین واشر سیلیکونی و واشر لاستیکی

امروزه همان طور که در جریان هستید از اورینگ ها به عنوان وسیله ای برای آب بندی در بین دو منطقه استفاده می کنند اورینگ ها یا واشر ها در مدل‌های گوناگونی تولید و به بازار عرضه می گردند که نسبت به نوع آن ها و مدل ساختشان دارای تفاوت هایی با هم دیگر هستند. قصد از نوشتن این مقاله بررسی تفاوت های بین واشر های سیلیکونی و لاستیکی می باشد برای کسب وآگاهی بیشتر در زمینه ی تفاوت های این دو واشر با من تا پایان این مقاله همراه باشید تا در زمان خرید این دو مدل واشر اطلاعات لازم را دریافت نموده باشید و بتوانید بهترین خرید را با بازدهی بالا تجربه کنید.

 شرکت پلیمر آسمان سرمد در زمینه ی لاستیک سازی و تولید محصولات لاستیکی مانند: اورینگ وایتون ، اورینگ سیلیکونی و… سابقه ی بالایی دارند و می توانید برای خریداری در شهر اصفهان به آن ها مراجعه و با خیال راحت از آن ها خریداری کنید.

  واشرهای لاستیکی و سیلیکونی چه تفاوت هایی با هم دارند؟

واشرهای سیلیکونی که خود جزو محصولات لاستیکی به شمار می آیند اما در زمان استفاده از آن ها در مکان های مورد نظر نحوه ی عملکرد شان و تاثیرات آن ها در آب بندی با واشرهای لاستیکی متفاوت است.

از نظر تولید به روش مصنوعی و طبیعی می توان گفت که اورینگ های سیلیکونی از تولیدات مصنوعی و اورینگ های لاستیکی از تولیدات طبیعی به شمار می آیند ودر معرض دما از مقاوت بالایی برخوردار هستند. اما برعکس برای خرید واشر های سیلیکونی باید بیشتر هزینه کنید.

همان طور که اشاره کردم واشرهای لاستیکی در برابر درجه حرارت بالا از خود مقاومت نشان می دهند به همین خاطر در ساخت محصولات زیادی از آن ها استفاده می کنند مثل: محصولات کشاورزی، ساخت قطعات خودرو، و … حتی ممکن است گاهی به جای واشرهای سیلیکونی از نوع لاستیکی آن استفاده نمایند. اما واشرهای لاستیکی در برابر انقباض های شدید ممکن است از خود ناپایداری نشان بدهند، پس قبل از استفاده از آن ها دقت کنید که در شرایط بد با احتمال انقباض بالا تر از حد توان، آن را به کار نگیرید که عملکرد نامناسبی از خود نشان دهد. از نظر سمی و غیر سمی بودن نیز باید گفت سیلیکون برخلاف لاستیک به عنوان یک ماده ی غیر سمی شناخته شده است.

در دماهای بالایی که میکروب ها و قارچ ها در آن قابلیت رشد دارند اگر واشرهای سیلیکونی قرار گرفته شوند در ساختارشان تغییری ایجاد نخواهد شد بنابراین  برای تولید محصولات پزشکی زیاد آن را به کار می برند. هم چنین از خاصیت دیگر این واشر ها می توان به کشسان بودن آن ها اشاره کرد و در صنایعی مثل: پتروشیمی، غذایی و آزمایشگاهی، ساخت کوره های صنعتی و موارد دیگر نیز کاربرد فراوانی دارند.

در ادامه ی مقاله قصد دارم از تفاوت های دیگر این دو واشر برای شما مباحثی را شرح دهم پس من را همراهی کنید.

 تفاوت های بعدی بین واشرهای های لاستیکی و سلیکونی به شرح زیر می باشند:

در صورتی که واشر های سیلیکونی در کنار مواد شیمیایی قرار بگیرند به خاطر وجود موادی فعال در ساختار این نوع واشرها واکنشی که بین این دو صورت می‌گیرد یک واکنش شیمیایی پایدار بوده که باعث از بین رفتن خاصیت این واشر نمیگردد به خاطر وجود این  خاصیت آن را برای ساخت بسیاری از محصولات و محافظت از آن ها در برابر ساییدگی و خوردگی از این نوع واشر زیاد استفاده می کنند. اما واشرهای لاستیکی در دماهای بالا و مقاومت در برابر مواد روغنی و محلول های غیر قطبی از خود ناپایداری نشان می‌دهند و فقط در یک محدوده ی خاصی قادرند عملکرد خوبی از خود نشان بدهند.

 

بررسی تفاوت واشرهای لاستیکی و سیلیکونی از نظر ایمنی:

با این که واشر های سیلیکونی به روش های مصنوعی تولید و به بازار عرضه می گررد اما همان طور که اشاره کرده بودم در ساختار واشر های سیلیکونی، سیلیکون که یک ماده ی غیر سمی است به کار رفته شده که نمی تواند باعث ایجاد حساسیت و آلرژی و یا مسمومیت برای فرد گردد. در عوض واشر های لاستیکی علارغم طبیعی بونشان از لاستیک های سمی دارای بوی تند و بدی می باشند که اذیت کننده بوده و به همین خاطر از آن ها برای ساخت صنایع پزشکی و غذایی استفاده نمی کنند، پس می توان نتیجه گرفت که استفاده از مواد سیلیکونی در مقایسه با لاستیکی از ایمنی بالاتری برخوردار است.

اکنون که با تفاوت های واشر های سیلیکونی و لاستیکی آشنایی پیدا کردید بهتر است از معایب این دو واشر برای شما صحبت کنم. پس در ادامه ی مقاله با من همراه باشید تا در این زمینه نیز اطلاعات مفیدی در اختیار شما بگذارم.

بررسی عیب های واشرهای لاستیکی و سیلیکونی:

اورینگ های لاستیکی در برابر نور خورشید و روغن و محلول های هیدروکربنی نمی توانند از خود مقاومت نشان دهند و این مواد می توانند باعث خوردگی و پوسیدگی آن گردند. از معایب واشر های سیلیکونی نیز می توان به نفوذ پذیر بودن آن ها در برابر مواد روغنی و بخار وهم چنین مناسب نبودن آن ها برای آب بندی در شرایط چرخشی اشاره کرد.

نتیجه گیری:

در این مقاله تفاوت های بین واشر های سیلیکونی و لاستیکی را برای شما باهم مقایسه و بررسی کردم تاکنون متوجه شده اید که در هر فعالیتی هر کدام از این واشر ها می توانند دارای کارایی های خاص خود باشند. پس واجب است که با ویژگی ها و معایب هر کدام برای خریداری این نوع واشر ها اطلاعات لازم را در اختیار داشته باشید. اما با مواردی که در این مقاله گفته شد از نظر من در بین این دو واشر چنان که اشاره کردم واشر های سیلیکونی بهداشتی تر و ایمن تر هستند و گزینه مناسبی برای استفاده کردن در محصولات تولیدی می باشند. اما اندکی هزینه ی خریداری آن ها نسبت به واشرهای لاستیکی گران تر خواهد بود. ممنون از همراهی شما عزیزان در این مقاله امیدوارم که نسبت به تفاوت‌های این دو واشر آگاهی پیدا کرده باشید، و به هنگام خریداری بتوانید بهترین آن را برای فعالیت مورد نظر خود انتخاب و خریداری کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *