دیافراگم منجید دار

کاربرد دیافراگم منجید دار در صنعت نفت و گاز

دیافراگم منجید دار در صنعت

دیافراگم منجید دار یکی از قطعات لاستیکی مهم و پرکاربرد در هر صنعت است. این قطعه دایره ای و حلقه ای شکل از ویژگی های فیزیکی و مکانیکی عالی برخوردار است و نقش مهمی در تجهیزات صنعتی ایفا می کند. می دانید که صنایع به ماشین آلات گوناگون وابسته هستند.کاربرد دیافراگم منجید دار در صنعت نفت و گاز نیز از این قاعده مستثنی نیست!

طراحی و ساخت دیافراگم منجید دار شاید کمی دشوار باشد، چرا که مواد اولیه ای که این قطعات از آن تهیه می شوند، از نظر خواص با هم فرق دارند. قطعات لاستیکی پلی آمید و یا قطعات پلی اتیلنی یا پلیمرهای ترموپلاستیک، هر کدام تحت یک شرایط ویژه، تولید و قالب گیری می شوند. اکثر این قطعات از پلیمرهایی تهیه می شود که در دمای بالا، ذوب و سپس اکسترود می شوند.

تمامی ویژگی های دیافراگم لاستیکی در حین فرآیند تولید، تنظیم و کنترل می شود. از چقرمگی و استحکام کششی گرفته تا مقاومت در برابر مواد شیمیایی، اسیدها، تغییرات دمایی، روانکاری، استحکام ترک و خوردگی، همگی جزو خواص فیزیکی و مکانیکی این قطعات مهم هستند.

اما سوال مهم این است که قطعات دیافراگم منجید دار در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی دقیقاً چه کاربردی دارند؟ این لاستیک های کم ضخامت در کدام قطعات و تجهیزات به کار می روند؟ چرا مرغوب بودن دیافراگم های منجید دار و دیافراگم های معمولی تا این اندازه اهمیت دارد؟

با ما همراه باشید تا به طور اختصاصی در این باره صحبت کنیم.

بیشتر بخوانید: مزایا و معایب استفاده از اورینگ وایتون

دیافراگم منجید دار در صنعت نفت و گاز

نقش دیافراگم منجید دار در پمپ های صنعتی، مدل دیافراگمی

دیافراگم منجید دار، یکی از مهم ترین قطعات در پمپ های صنعتی مدل دیافراگمی است. پمپ های دیافراگمی از تجهیزات اصلی در صنایع مختلف هستند و در صنعت نفت و گاز نیز به وفور استفاده می شوند. عملکرد یک پمپ دیافراگمی بدون قطعات دیافراگم، عملاً بی معنا است. بر اساس طراحی پمپ های دیافراگمی، از یک یا دو صفحه دیافراگم در ساختار آنها استفاده می شود. نحوه کارکرد پمپ ها متفاوت است، اما مکانیسم آنها بر اساس حرکت سیال از یک طرح صفحات دیافراگم به سمت دیگر است. این نوع حرکت دیافراگم موجب ایجاد یک فشار در سیالات می شود. انواع مایعات و گازها توسط این پمپ ها در صنایع نفت و گاز، در مسیرهای مختلف منتقل می شوند.

با این توضیحات متوجه شده اید که استحکام و دوام بالا در دیافراگم منجید دار، معیارهای اصلی هستند. این قطعات لاستیکی با بستر سیال در تماس مستقیم بوده و از ویژگی های سیالات، تأثیر می گیرند. لذا ساخت و تولید دیافراگم ها از بهترین مواد اولیه، واجب و ضروری است و ایمنی و کیفیت این قطعات را تضمین می کند.

بیشتر بخوانید: انواع قطعات سیلیکونی + شرایط خرید و قیمت روز

دیافراگم منجید دار در پمپ های صنعتی

مهم ترین ویژگی های دیافراگم منجید دار برای سیالات نفت و گاز

با توجه به کاربرد دیافراگم منجید دار در صنعت، دیافراگم های منجید دار در انواع اندازه و مدل ها تولید می شوند. برای استفاده در صنایع نفت و گاز، آن ها باید دارای یک سری خصوصیات و ویژگی ها باشند. منابع استاندارد در واقع این موارد را معین می کند. از دیدگاه دیگر، شرایط عملیاتی و انواع سیالاتی که در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی وجود دارند، توضیح می دهند که دیافراگم در پمپ ها باید چه خصوصیات مکانیکی و فیزیکی و شیمیایی داشته باشد.

مهم ترین ویژگی هایی که دیافراگم منجید دار (مخصوص صنایع نفت و گاز و پتروشیمی) باید واجد آنها باشد به صورت زیر بیان می شوند:

  • مقاومت بالا در برابر سیالات اسیدی و قلیایی شدید
  • استحکام و دوام بالا در برابر تغییرات شدید دمایی
  • عدم ترک خوردگی و پاره شدگی در برابر دمای بالا
  • ثبات ماهیت لاستیک در برابر ماهیت سیالات
  • عدم خوردگی به مرور زمان
  • خاصیت الاستیسیته و کشسانی استاندارد
  • ثابت خواص در برابر سیالات خورنده
  • عدم رسوب گرفتگی در انتقال سیالات با ذرات معلق
  • عدم سوراخ شدگی و خوردگی حفره ای در برابر سیالات با ماهیت گوگرد دار
  • استحکام و قدرت بالا برای انتقال سیالات با ویسکوزیته بالا
  • قابل استفاده در پمپ های صنعتی برای انواع سیالات
  • قیمت مناسب
  • تعمیرات، یا تعویض آسان – در صورت نیاز

کدام مدل دیافراگم منجید دار را باید بخریم؟

درست است که دیافراگم منجید دار در انواع مدل ها و اندازه ها تولید می شود، اما همه آن ها برای یک کاربرد طراحی نشده اند. برخی از این قطعات لاستیکی برای ایجاد یک محیط مهر و موم مناسب اند و برخی دیگر، نقش محرک را در پمپ های دیافراگمی ایفا می کنند. آنچه مهم است اینکه تمامی این صفحات و قطعات باید از استحکام فوق العاده بالایی برخوردار باشند.

در خرید قطعات دیافراگم معمولی و منجید دار به چند عامل دقت داشته باشید:

  • تولید کننده و سازنده دیافراگم لاستیکی را بررسی کنید و بشناسید
  • اندازه و مدل صفحات و قطعات دیافراگم را از قبل بدانید
  • نوع جنس ماده اولیه که دیافراگم از آن تولید شده است را بدانید
  • برگه یا اطلاعات و مشخصات فنی دیافراگم منجید دار را از فروشنده درخواست کنید
  • نوع استفاده از صفحات دیافراگمی را از قبل بدانید، چون در انتخاب شما تأثیر زیادی دارد

اگر درباره معرفی و استعلام قیمت خرید دیافراگم ها برای صنایع مختلف به راهنمایی نیاز دارید، همین حالا با کارشناسان ما در شرکت آسمان سرمد، تماس حاصل فرمایید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *